Gadżety do biegania - Pulsometr , Zegarek, Mp3 czy Smartfon

Pewnie tak jak wy, ja także lubię gadżety. Podczas biegania zawsze mam ze soba kilka.
Zacznę od Pulsometru:
Jeżeli chcemy miec kontrolę nad treningami i wiedzieć w jakim tempie biegniemy to pulsometr jest wtedy niezbędny. Na początku przygody z bieganiem nie znamy jeszcze dobrze swojego organizmu i nie wiemy czy biegniemy 70% swojego max. tętna czy truchtamy 50%. Po jakimś czasie mozna samemy poznać w jakim tępie się biegnie.


pulsometr

Jak obliczyć swoje max tetno?. Ja korzystam z najprostrzego sposobu:
Obliczenie HRmax(tętna maksymalnego): [*]HRmax = 220 – wiek[/*] czyli 220-30=190.
Szczegółowo na temat tetna do spalalania tłuszczu, tętna treningowego, a takiego jakie maja sportowcy po kilku latach trenigów napiszę innym razem. Generalnie jako początkujący powinnaś sprawdzać na pulsometrze tętno około 70% swojego maximum i niepotrzebnie nie przetrenowywać się na początku np, doprowadzając do tętna 190.
Zegarek jest niezbędny jeśli chcesz spalać tłuszcz, bo musisz sprawdzić czy mineło powyżej 30, najlepiej 45 minut treningu w tętnie 70% max.
Ostatnio odkryłam aplikację Micoach, która mierzy mi trasę jaką przebiegłam, czas, szybkość oraz mogę włączyć sobie osobistego trenera który będzie informował mnie w czasie biegu ile już minęło kilometrów. Jest to fajna aplikacja dla tych co maja problem z zaplanowaniem treningów, a chcą mieć efekty swoich ćwiczeń Wiadomo regularność to podstawa. Nie chodzi o to żeby jednego dnia poćwiczyć 2 godziny a poźniej przez tydzień nic, ale regularnie przyzwyczajać organizm do wysiłku fizycznego, tlenowego i przyśpieszonego metabolizmu.

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie trochę to skomplikowane. Kupiłam sobie ostatnio Baby G w tym sklepie zegarek.net i jestem bardzo zadowolona z jego funkcji, ale pulsometru mi brakuje.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bieganie Magdy , Blogger