Przejdź do głównej zawartości

Motywacja do biegania część I

Witajcie,
Chciałam dziś zacząć moją serię postów o tym jak zmotywować się do biegania i w ogóle do 
ćwiczeń.
Wiem jak to jest : przychodzisz do domu po pracy, czeka na Ciebie często bałagan w kuchni i pusta lodówka. Ja zaczełam właśnie od tego, żeby mieć tak zorganizowane popołudnie żeby nic nie zakłóciło mojego treningu. Wstaję sobie wcześniej rano i wszystko przygotowuję, żeby nie zastała mnie niespodzianka jak wrócę do domu. Jem posiłek około 15 , żeby o 17-18 już spokojnie potrenować. W tym czasie moje dziecko chodzi na zajęcia aikido albo bawi się z tatą. 
Wszystko zależy od tego czy Ty naprawdę chcesz coś zmienić?
 Ja jestem zdania, że jeżeli chcemy coś zmienić to znajdziemy sposób. 
Wymówki są dla nieudaczników - jeżeli masz ciągle wymówki to tak naprawdę nie chcesz nic zmieniać.
Zamieszczam dla Was filmik z moim nastrojem po treningu:) mam nadzieję, że poczujecie to samo co ja czyli power i chęć do powtarzania treningu jak najczęściej:)

 




Komentarze

  1. Zgadzam się. Jeśli człowiek chce coś zmienić to zawsze znajdzie sposób. Jeśli nie zawsze znajdzie powód:)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Dokładnie. Ja staram się unikać osób, które maja ciagle wymówki na wszystko, które obwiniają cały świat (państwo, system) o swoje niepowodzenie. Wiele zależy od nas tylko niektórzy mają tego świadomość.
    Wyjście z tzw. "strefy komfortu -nicnierobienia i obwiniania" dla osoby zamknietej jest trudniejsze niż zdobywanie kolejnego celu przez zdobywcę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trudno jest zacząć biegać gdy się nigdy wcześniej tego nie robiło, trudno jest przebrnąć przez etap na którym nie jest się w stanie przebiec 30 sekund. Ale potem jest już z górki i bieganie zaczyna dawać taką przyjemność że aż trudno sobie odmówić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację najtrudniejsze początki.Ja zaczynałam od 7 minut biegu i 2 minut marszu. Najlepiej w ogóle zacząć od przebrania się w sportowy ciuch i wyjście na dwór.
    Uważam, że "wyrobienie sobie nawyku" to kluczowa kwestia w osiągnieciu czegoś - w przypadku biegania kondycji, szupłego ciała i wytrzymałości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć, dotychczas biegałam na bieżni na siłowni. Czy może polecić mi jakie spodnie, getry kupić do biegania na zewnątrz przy obecnych temperaturach?

    OdpowiedzUsuń
  6. Helo Izis,
    Ja biegam w spodniach kupionych w tchibo, decathlon i polskiej firmy nessie. Jak jest bardzo zimno to mam spodenki i spodnie i wyższe skarpetki.
    Napisze post o tym i wyslę fotki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, będę czekać na post :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę uda

Wiele z nas narzeka na rzeźbę nóg więc postanowiłam zebrać moim zdaniem ciekawe ćwiczenia na rzeźbienie wewnętrznych mięśni nóg i nie tylko.
Oczywiście rzeźbienie jest możliwe jeżeli utrzymujemy odpowiednią dietę. Jeżeli chcemy coś osiągnąć to powinniśmy dokładnie zaplanować posiłki do naszego celu, wieku, wagi itd. Przykładowo ja (177 cm wzrostu, 64 kg), żeby stracić tłuszcz musiałabym jeść około 1600-1800 kalorii , co jest niestety niewykonalne, bo za bardzo lubię jeść :) a poza tym nie startuję na fitness-kę więc nie mam po co się odtłuszczać. Radzę zasiegnąć porady osób zajmujących się żywieniem lub sprawdzenie w książkach, ale to pierwsze jest skuteczniejsze. Znam wiele osób, które mają doskonałą wiedzę o odchudzaniu (a przynajmniej za takie się uważają) a nie mają żadnych efektów w odchudzaniu, ich pokoje uginają sie od książek i gazet o odżywianiu i dietach a jednak zero skuteczności. Tutaj druga osoba, która kontroluje w jakiś sposób może pomóc, dobry jest też dziennik odchudz…

Powrót do ćwiczeń i biegania po antybiotyku

Ciepła zima nie sprzyja mojej odporności, zdecydowanie wolę lekki przymrozem. Ostatnio aż roiło sie od wirusów. Co sprzyja obniżeniu odporności na co powinniście zwrócić  uwagę, oparłam to na własnym doświadczeniu:
- przegrzanie  - najgorsza sprawa to wejście ubranym w ciepłą puchową kurtkę do hipermarketu i chodzenie tak około godziny, a poźniej wyjście z powrotem na zimny dwór. Chodzi o ciepłotę ciała i mokrą podkoszulkę pod swetrem. Na mnie osobiście takie różnice temperatur działają o wiele gorzej niż lekkie wychłodzenie po bieganiu.
 - brak słońca (brak urlopu w miesiącach czerwiec-sierpień) - słońce daje mi energię, umożliwia "naładowanie baterii". Słóńce umożliwia produkcję witamy D3, która jest niezbędna dla odporności ( białe krwinki makrofagi)
 - zła dieta  - za dużo przetworzonej żywności - białe bułki, sosy- majonez, ketchub, wędliny, słodki nabiał, słodycze, alkohol.
- przebywanie tylko w klimatyzowanych pomieszczeniach i aucie
         To wszystko składa się na…

Czy można biegać codziennie?

Na ten temat jest sporo opini, ale jednak więcej argumentów znalazłam za tym, że nie biegać codzienie. Oczywiście to zależy co się chce osiągnąć?
W książce Galloweyów pisze, żeby robić co najmniej jeden dzień przerwy. Ja osobiście uważam, że dla początkującego biegacza to za mało. Początkujący dobrze, żeby biegali co drugi dzień, aż mięśnie, stawy przyzwyczają się do takiego wysiłku. Znam osoby, które szybko się zapalały na bieganie i rezygnowały po krótkim czasie właśnie z powodu bólu w kolanach itp. spowodowanego jeszcze nie umiejętnym bieganiem (stawianiem stopy, kontrola oddechu i inne błędy) i doznawaly mniejszych lub większych kontuzji i rezygnowały.
                Na początku  więc polecam bieganie z przerwami co drugi dzień. Po jakim czasie mozna zwiększyć częstotliwość to kwestia indywidualna. Im dłużej biegasz tym bardziej znasz swój organizm. Przeczytałam, że  nawet wyczynowi biegacze nie biegaja codziennie, zas robią intensywne treningi i na pewno choć jeden przerwy.
Dlac…