Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z wrzesień, 2013

Długi czy krótki dystans? oraz Czy zwiększenie aktywności i zmniejszenie ilości kalorii idzie w parze?

Po ostatnich zawodach, gdzie załapałam chęć do następnych ostro trenowałam. Napiszę trochę o moich doświadczeniach z trenowaniem, krótkim i długim dystansem. Zrobiłam sobie trening interwałowy – przeplatając szybki bieg na około 400 metrach z bieganiem w tempie startowym, żeby poprawić czas na 5km. Po takim treningu byłam zmęczona i w sumie niewiele poprawiłam czas 24 minut na 5km. Któregoś dnia pobiegłam 10km przy czym okazało się, że pierwsze 5 km miałam gorszy czas niż kolejne 5 km. Robiłam wcześniej krótka rozgrzewkę, ale dopiero p przebiegnięciu 5km poczułam się dobrze. Mam wrażenie, że mój organizm dobrze reaguje na długie dystanse i dobrze mi się biega po przebiegnięciu właśnie tych 5 km. Chciałam poprawić czas na 5 km i robiłam krótkie i intensywne trening – wbieganie pod górę, treningi interwałowe itp. Oprócz tego ćwiczenia – przysiady z obciążeniem etc. Po takich intensywnych treningach robiłam się na drugi dzień mega głodna – i nie mogłam się obyć bez dużej dawki węg…