Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z luty, 2014

Odżywianie w zimie dla trenujących i nie tylko -czyli jak się odżywiać aby uniknąć przeziębienia

Jest zima, chociaż tego nie widać, bo nie ma śniegu. Pory roku mają znaczący wpływ na to jak się odżywiamy. Jeżeli dodatkowo trenujemy na świeżym powietrzu to szczególnie powinniśmy zadbać o nasz jadłospis. Liczy się przede wszystkim planowanie. Ja jestem maniakiem planowania - począwszy od planu dnia, planu jedzenia, planu treningu, planowania celów itd. W zimowe miesiące mam zaplanowany na pewno co najmniej 1 ciepły posiłek i bez tego ani rusz. Bogatym w składniki odżywcze posiłkiem jest zupa: Ja w zimie robię zupy do których dorzucam pokrojone mięso i to zastępuje mi dwa posiłki. Moją ulubioną zupą "biegową"  jest na pewno grochówka, ale lubię też kapuśniak, żurek i zupy krem.

Oprócz zup w moim zimowym menu nie może zabraknąć: kiszonek - ogórków i kapusty. Bardzo dobrze działają na moje jelita i odporność. Kiszone ogórki to mój przysmak, dorzucam je do śniadania, obiadu i kolacji, to samo kapusta. Kapustę oczywiście polewam olejem słonecznikowym, rzepakowym lub innym,…