Przejdź do głównej zawartości

Bielizna do biegania - dobry stanik jaki powinien być?



Bielizna do biegania – dobry stanik.
Po paru latach biegania mam swoje podsumowanie jeżeli chodzi o bieliznę do biegania.  Dobry stanik to podstawa, gdyz biust podczas biegania przesuwa się o kilka centymetrów (ponoć nawet do 10cm!)  Z tego co Pisza w Runners World  nie ma to negatywnego wpływu na biust o ile nosimy właściwa bieliznę.  A zawodach biegowych widziałam kobiety o wszystkich rozmiarach biustów , więc bez obaw biust od biegania nie zanika o ile prawidłowo się odżywiasz. Oczywiście chudnięcie zależy od naszych predyspozycji genetycznych.  Mojego doświadczenia wynika, że chudnie się całym ciałem, umienia się to co potrzebne do biegania czyli nogi, ale jednocześnie wysmuklają się. Figura rzeźbi się i wyszczupla. Biust to w większości tkanka tłuszczowa więc ona także zanika,  jeżeli mamy ujemny bilans energetyczny.  O wzmacnianiu biustu i górnej części ciała napisze w osobnym poście.


Na co zwrócić uwagę przy zakupie biustonosza:
1.       Dobry materiał:
Z reguły dobre biustonosze wykonane sa z higroskopijnych materiałów, które dobrze odprowadzają pot.   Sprawdzam wiele popularnych marek i w większości sa wykonane z prawidłowych tkanin (miałam w szkole materiałoznawstwo) .  Elastyczność – dobry mocny elastyzny materiał. Na moim foto jest czarny biustonosz, który nadaje się do lekkiego aerobiku ale kompletnie nie nadaje się do biegania. Do
2.       Obwód pod biustem
Kiedyś zrobiłam błąd i zakupiłam stanik do biegania za ciasny. Stanęłam w przymierzalni i wydawało mi się, że dobrze podtrzymuje, ale okazało się, że moje płuca podczas biegu podnoszą się o kilka centymetrów i potrzebuje wysoko podnosić klatkę piersiową. Oprócz tego trzeba dobrze pomachać rękami w różne strony, zrobić skłony i sprawdzić różne ruchy.  Trzeba także poskakać i jak się czujemy. Szczególny  uwagę powinny zwrócić osoby z dużym biustem na szeroki e ramionka stanika.
O ile wiele rzeczy do biegania można zamówić przed Internet to jeżeli chodzi o stanik to zalecam na przymierzanie, testowanie- ruszanie się i skakanie itp.
3.       Jakość i Marki.
Nie mogę polecić konkretnej marki, ale przetestowałam kilka w przedziałach cenowych 30-150 i jak dobrze poszukamy to możemy znaleźć  tańszy dobry stanik np. w Tk MaXX. Na moim zdjęciu jest tani stanik kupiony w Lidlu, który sprawdza się przy małym biuście, jedyna wada spłaszcza mały biust , który wygląda podczas biegania całkiem płasko. Najlepszym stanikiem jaki miałam jest aktualnie New Balance.

Komentarze

  1. Dopiero zaczynam bieganie i też miałam problem - tym bardziej że rozmiar noszę więcej niż "słuszny" - na razie udało się znaleźć jeden - nadal jestem w fazie poszukiwań
    http://jagabiegaczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Koleżanka z dużym biustem używa Panache i jest zadowolona. Jedyna wada to cena.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam triumpha ... Nie zwija się nie "gryzie" no i jest zapinany a nie wciągany przez głowę. cena faktycznie zabija ponad stówę ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam duży biust i biegam w yajlee. Super trzyma biust, dzięki czemu piersi nie są "zwiędłe" i kręgosłup nie boli ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę uda

Wiele z nas narzeka na rzeźbę nóg więc postanowiłam zebrać moim zdaniem ciekawe ćwiczenia na rzeźbienie wewnętrznych mięśni nóg i nie tylko.
Oczywiście rzeźbienie jest możliwe jeżeli utrzymujemy odpowiednią dietę. Jeżeli chcemy coś osiągnąć to powinniśmy dokładnie zaplanować posiłki do naszego celu, wieku, wagi itd. Przykładowo ja (177 cm wzrostu, 64 kg), żeby stracić tłuszcz musiałabym jeść około 1600-1800 kalorii , co jest niestety niewykonalne, bo za bardzo lubię jeść :) a poza tym nie startuję na fitness-kę więc nie mam po co się odtłuszczać. Radzę zasiegnąć porady osób zajmujących się żywieniem lub sprawdzenie w książkach, ale to pierwsze jest skuteczniejsze. Znam wiele osób, które mają doskonałą wiedzę o odchudzaniu (a przynajmniej za takie się uważają) a nie mają żadnych efektów w odchudzaniu, ich pokoje uginają sie od książek i gazet o odżywianiu i dietach a jednak zero skuteczności. Tutaj druga osoba, która kontroluje w jakiś sposób może pomóc, dobry jest też dziennik odchudz…

Powrót do ćwiczeń i biegania po antybiotyku

Ciepła zima nie sprzyja mojej odporności, zdecydowanie wolę lekki przymrozem. Ostatnio aż roiło sie od wirusów. Co sprzyja obniżeniu odporności na co powinniście zwrócić  uwagę, oparłam to na własnym doświadczeniu:
- przegrzanie  - najgorsza sprawa to wejście ubranym w ciepłą puchową kurtkę do hipermarketu i chodzenie tak około godziny, a poźniej wyjście z powrotem na zimny dwór. Chodzi o ciepłotę ciała i mokrą podkoszulkę pod swetrem. Na mnie osobiście takie różnice temperatur działają o wiele gorzej niż lekkie wychłodzenie po bieganiu.
 - brak słońca (brak urlopu w miesiącach czerwiec-sierpień) - słońce daje mi energię, umożliwia "naładowanie baterii". Słóńce umożliwia produkcję witamy D3, która jest niezbędna dla odporności ( białe krwinki makrofagi)
 - zła dieta  - za dużo przetworzonej żywności - białe bułki, sosy- majonez, ketchub, wędliny, słodki nabiał, słodycze, alkohol.
- przebywanie tylko w klimatyzowanych pomieszczeniach i aucie
         To wszystko składa się na…

Czy można biegać codziennie?

Na ten temat jest sporo opini, ale jednak więcej argumentów znalazłam za tym, że nie biegać codzienie. Oczywiście to zależy co się chce osiągnąć?
W książce Galloweyów pisze, żeby robić co najmniej jeden dzień przerwy. Ja osobiście uważam, że dla początkującego biegacza to za mało. Początkujący dobrze, żeby biegali co drugi dzień, aż mięśnie, stawy przyzwyczają się do takiego wysiłku. Znam osoby, które szybko się zapalały na bieganie i rezygnowały po krótkim czasie właśnie z powodu bólu w kolanach itp. spowodowanego jeszcze nie umiejętnym bieganiem (stawianiem stopy, kontrola oddechu i inne błędy) i doznawaly mniejszych lub większych kontuzji i rezygnowały.
                Na początku  więc polecam bieganie z przerwami co drugi dzień. Po jakim czasie mozna zwiększyć częstotliwość to kwestia indywidualna. Im dłużej biegasz tym bardziej znasz swój organizm. Przeczytałam, że  nawet wyczynowi biegacze nie biegaja codziennie, zas robią intensywne treningi i na pewno choć jeden przerwy.
Dlac…