Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z 2015

Dlaczego spotkałam się z Trenerem Personalnym?

Dotychczas bieganie było na samym szczycie mojej listy zainteresowań, jedzenie na drugim miejscu. O czerpaniu radości z biegania pisałam często na blogu. Nie stosowałam jakiejś szczególnej diety i prawdę powiedziawszy to myślałam, że jeżeli biegam to nie muszę specjalnie zwracać uwagę na to co jem, ani na ilości ani nadmiar cukrów.
W komentarzach pod moimi postami pojawiła się nawet kiedyś taka wypowiedź – "nie szkoda Ci tego wysiłku – tyle trenujesz, a później jesz pizzę z żółtym serem albo 2 paczki sezamków na raz – nie masz efektów w postaci szczupłej sylwetki?"
Pomyślałam sobie -10 lat biegania i czytania o zdrowym odżywaniu i nadal brak sukcesu w modelowaniu sylwetki ? Liczyła się przyjemność z pokonywanych kilometrów, z bycia na świeżym powietrzu i niesamowitej wolności, świeżości umysłu jaki mam po bieganiu.
Cały czas powtarzałam sobie, że tak po prostu mam – lubię węglowodany i jem ich sporo, jak się okazało za dużo. Tak, można jeść za dużo węglowodanów nawet jak s…

7 Porad dla kobiet o figurze Gruszki - Jak schudnąć ?

Kto spali więcej gospodyni domowa czy biegaczka "biurowa" ?

Spalanie kalorii to "prawie" czysta matematyka. Kalkulatory kalorii mogą nam pomóc odpowiedzieć na pytanie - Dlaczego nie chudnę? 



Omówię to na przykładzie dwóch kobiet podobnych do mnie czyli:
Anna waży 65 kg i mierzy 170, wychowuje dwójkę dzieci i nie pracuje zawodowo. Codziennie wstaje szykuje dzieciom śniadanie i odprowadza do szkoły, robi zakupy, często sprząta całe mieszkanie, mają także pieska z którym wychodzi. Jedno dziecko odbiera z przedszkola, poźniej gotuje obiad, prasuje, układa w szafkach, odbiera drugie dziecko ze szkoły etc. codzienna krzątanina po domu. Anna jest w stanie spalać podczas tej krzątaniny : 
ok. 120-150 kal/ na godzinę
Oprócz tego Anna śpi 8 godzin - kiedy to traci się około 400-500 kalorii
Anna pada zmęczona o 22:00, poza tym siada na chwikę podczas odrabiania lekcji z dziećmi lub czasem coś obejrzy w TV ale rzadko. 
Przypomnę tylko że podczas siedzenia tracimy ok. 50 kal, a podczas stania 70 kal, podczas krzątania, chodzenia po domu ok. 150 kal (pr…