Biegi na orientację. Dla szukających większych wrażeń niż Biegi uliczne

Biegi na orientację.

Jeżeli macie mało wrażeń przy i znudziły się Wam Maratony to może Was zainteresować Bieg na orientację.Po przeczytaniu książki "Biegnij z głową. Marcina Ignacyka mam jednak wrażenie, że biegi na orientacje to całkiem inna dyscyplina sportowa i wymaga czegoś więcej niż wytrenowania biegania.


W biegach na orientację kształtujemy  umiejętności logicznego myślenia, podejmowania racjonalnych decyzji. Bieganie to sport dla indywidualistów, zaś w biegach na orientację liczy się współpraca a nie rywalizacja.

Indywidualiści mogą nauczyć się współpracować ale będzie to od nich wymagało wiele wysiłku.
Do biegów na orientację trzeba się na pewno przygotować, po pierwsze liczy się - znajomość mapy i znaków.

Zawody na orientacje to :

  • ciągłe podejmowanie decyzji
  • nawigacji w terenie
  • umiejętność oceny odległości w terenie
  • zależność  pomiędzy prędkością a przebytą drogą


Na zawodach oczywiście nie wolno  używać GPS  więc jesteśmy zdani na swoje zmysły.W przygotowaniach do biegów na orientację przydatny będzie trening interwałowy z uwagi na częste podbiegi i wahania tętna które ma miejsce na takich zawodach.Jeżeli zastawiasz się jaki dystans wybrać to lepiej krótszy 5-10 km.W biegach na orientację mamy okazję poznania ludzi  i wzajemne motywowanie.
Dla mnie jedną z ważniejszych w dzisiejszym świecie umiejętności byłaby praca w grupie jakże potrzebna w świecie polskich indywidualistów.

2 komentarze:

  1. Gratuluję i życzę dalszych sukcesów.
    Ja też ostatnio biegłam w takim biegu, mimo, że nie zajęłam pierwszego miejsca to byłam mega dumna z siebie, że w ogóle dałam radę przebiec i nie zrezygnowałam. 28 maja mam zamiar pobiec w biegu organizowanym w Gdańsku tak zwanym biegu dla twardzieli, zapowiada się niezapomniana przygoda a dochód z biegu będzie przekazany na cele charytatywne więcej informacji jeśli chcecie to tutaj może ktoś się dołączy http://warriorsrun.com.pl/idea-biegu.html aaa i jeszcze dodam, że uczestnicy będą wykonywali takie zadania, jak kandydaci na członków jednostek specjalnych. Zadania przygotowują byli żołnierze GROM-u oraz weteranami z Afganistanu

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe - nie jestem zupełnie fanem biegania, ale takie na orientację wydaje mi się naprawde fajne. Będę musiał spróbować!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bieganie Magdy , Blogger