Brak czasu na trening i bieganie? Potrenuj HIIT czyli trening interwałowy

Zaczęłam szukać rozwiązania kiedy całkowicie brakowało mi czasu na bieganie i znalazłam treningi interwałowe. Jest to propozycja raczej dla średniozaawansowanych, ale początkujących mogą także spróbować.
Wygląda to tak, że najpierw zawsze się rozgrzewamy i zaczynamy biec w swoim tempie. Trening interwałowy jest męczący więc zaplanujmy sobie 25 minut, zresztą tyle czasu jesteśmy w stanie wygospodarować nawet w bardzo zapracowanym dniu.
Po kilku minutach zaczynam biec bardzo szybko, spróbujmy prawie w swoim max tętnie, trudno jest mi powiedzieć ile dokładnie, nasz organizm nam podpowie, to może być ok. 200 metrów. Następnie wracamy do naszego tempa biegowego i powtarzamy czynność około 10 razy ile damy radę.

Do biegu można włączyć także ćwiczenia: pompki, wbieganie po schodach, podskoki – ogólnie ćwiczenia powinny być w wyższym tętnie (ok.90% max. tetna) niż nasz normalny bieg (około 70% swojego max. tętna).
Możliwości na zrobienie treningu HIIT z bieganiem jest naprawdę wiele, a może macie swoje propozycje?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz