Długi czy krótki dystans? oraz Czy zwiększenie aktywności i zmniejszenie ilości kalorii idzie w parze?

Po ostatnich zawodach, gdzie załapałam chęć do następnych ostro trenowałam. Napiszę trochę o moich doświadczeniach z trenowaniem, krótkim i długim dystansem.
Zrobiłam sobie trening interwałowy – przeplatając szybki bieg na około 400 metrach z bieganiem w tempie startowym, żeby poprawić czas na 5km. Po takim treningu byłam zmęczona i w sumie niewiele poprawiłam czas 24 minut na 5km.
Któregoś dnia pobiegłam 10km przy czym okazało się, że pierwsze 5 km miałam gorszy czas niż kolejne 5 km. Robiłam wcześniej krótka rozgrzewkę, ale dopiero p przebiegnięciu 5km poczułam się dobrze. Mam wrażenie, że mój organizm dobrze reaguje na długie dystanse i dobrze mi się biega po przebiegnięciu właśnie tych 5 km.
Chciałam poprawić czas na 5 km i robiłam krótkie i intensywne trening – wbieganie pod górę, treningi interwałowe itp. Oprócz tego ćwiczenia – przysiady z obciążeniem etc.
Po takich intensywnych treningach robiłam się na drugi dzień mega głodna – i nie mogłam się obyć bez dużej dawki węglowodanów. Jednym słowem zwiększenie aktywności fizycznej przy zmniejszeniu ilości kalorii nie działa, czytałam o tym już wielokrotnie i sama sprawdziłam na sobie.
Zwiększenie aktywności fizycznej wiąże się u mnie zwiększenim apetytu.
Wracając do dystansu to najlepiej czułam się po 10km, ale jak spróbowałam biec dłużej ale wolniej to okazało się, że czuję się super. Przy takim dłuższym dystansie jak 20 km zaczełam odczuwać róznice w gramach jeżeli chodzi o buty, ale także różnicę w podłożu. Moja ulubiona trasa to ściezki leśne gdzie praktycznie nie odczuwam zmęczenia. Bieganie w biegu ulicznym w lato to kolosalna różnica. Takie przebiegnięcie 5km po lesie to bajka, zaś 5km po asfalcie w biegu ulicznym ( np. Bieg Nowej Wsi) to całkiem co innego. Postanowiłam zwiększyć dystans 1-2 razy w tygodniu zaś w pozostałe dni robić krótsze intensywne treningi. Dziś zaczął się mój ulubiony miesiąc na bieganie – wrzesień. Ostatni miesiąc wolnego dla mnie, bo w październiku będę mieć znów mało czasu z powodu szkoły więc muszę to wykorzystać na maxa.

1 komentarz:

  1. też za miesiąc zaczynam szkołe.. mam zamiar wykorzystać wrzesień i postanowiłam, że zacznę biegać!


    staram się wrócić do Was i treningów, ale potrzebuje wsparcia! oczywiście to samo chce Wam dać! dlatego założyłam stronę mojego bloga na facebooku: www.facebook.com/healthyliffe
    tam będę starała się być z Wami jak najczęściej, bądźcie więc i Wy ze mną. razem możemy więcej <3

    OdpowiedzUsuń