Wahania wagi Biegacza - chudnięcie i przybieranie na wadze przy aktywności fizycznej

Odkąd zaczęłam biegać moja waga waha się o około 6 kg. Bieganie owszem pomaga w utrzymaniu szczupłej sylwetki, ale biegaczki także mają problem z rosnącą wagą przy braku treningów i tych samych porcjach makaronu....
Wahania wagi opiszę na przykładzie mojego organizmu więc nie będzie to reguła.
W mojej rodzinie przeważa endomorficzny somatyp, więc ja siebie także do niego przyporządkowałam. Przy takim somatypie wahania wagi są powszechne.
Endomorficzny typ sylwetki charakteryzuje się: tendencją do tycia, większa ilością tłuszczu w organizmie przy "naturalnym, genetycznym wyglądzie ciała", grubymi kośćmi i wolnym metabolizmem.
Kiedy zatem waga biegaczki może wzrosnąć?
Kiedy nie trenuje a je tyle co lubi. Kiedy je sporo tłuszczu zwierzęcego, majonezów, serów i pieczonych ziemniaków i chleba....
Często pisałam o tym, że bieganie powoduje zwiększenie apetytu. Jeżeli nie zaplanujemy posiłków to napad głodu może nas zaskoczyć i wtedy rzucimy się na węglowodany. Najlepiej odrazu zaplanować posiłki bogate w białko- jaja, ryby i chude mięso aby uniknąć napadów głodu.

Kiedy waga spada ?
Moja waga najczęstszej spadała po 6 tygodniach przygotowań do półmaratonu. Co ciekawe waga czasem spadała jak po prostu mniej jadłam i mniej trenowałam. U mnie zasada trenuj więcej nie działała, bo wraz ze zwiększeniem ilości treningów rósł mi apetyt. Były okresy, że trenowałam 5-6 razy w tygodniu i ważyłam 68 kg.

Oto kilka moich zdjęć kiedy moja waga była najniższa czyli około 63 kg.


Tutaj zdjęcia jak ważyłam o 6 kg więcej :


Jak widać waga biegacza może się bardzo wahać w zależności od apetytu, rodzaju i częstotliwości treningów.



6 komentarzy:

  1. Magda nawet z wagą +6 Jesteś fantastyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się właśnie dziwię,dlaczego pomimo treningów waga stoi :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam bardzo podobnie, bo oprócz biegania chodzę na siłownię, ale im bardziej intensywny trening tym później więcej potrzebuje zjeść i w bilansie kalorycznym wychodzę na 0, ale były okresy że sięgałam po mało sycące, a bardziej kaloryczne rzeczy i wtedy pomimo treningów przytyłam 5 kg co było dla mnie szokiem. Polecam artykuł Jak biegać by mieć smukłe nogi: www.jestemfit.pl/artykuly/trening/jak-biega%C4%87-i-jak-trenowa%C4%87-aby-nie-uros%C5%82y-mi%C4%99%C5%9Bnie-n%C3%B3g wprawdzie o odżywianiu jest tam nie wiele, ale za to cenne informacje dla osób, których głównym celem biegania jest utrata tkanki tłuszczowej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale widać znacznie się zmieniałą u Ciebie ta waga, w moim przypadku wahania to maksymalnie 2-4kg, a u Ciebie widzę to że dużo idzie w górę, chociaż zawodowcom potrafi się wahać do nawet 10kg, ale i tak najlepiej być w tej wadze w której czujemy się najbardziej komfortowo, chociaż 1kg mniej to mnie 2s na kilometrze hahahaha :D

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie waga jest związana bardziej z jedzeniem niż treningami.

    OdpowiedzUsuń